Onko ollut ajatuksissa lähteä Pariisin Disneylandiin ensi talvena tai kesänä? Hyvä, sillä juuri nyt on erinomainen hetki varata majoitus/lippupaketti Pariisin Disneylandiin.
Ensimmäistä kertaa Pariisin Disneyland on avannut varausmahdollisuuden yli puolen vuoden päähän. Toukokuusta lähtien hotellipaketteja on voinut varata jopa lokakuulle 2015 asti - kaiken lisäksi vielä kampanjahintaan.
Tähän astinen linjaus lyhyemmästä tarjottavasta jaksosta on ilmeisesti perustunut ajatukseen, että Pariisin Disneyland olisi ns. lähikohde, johon tehtävät matkat olisivat paljolti Ex Tempore -ajatuksella. Toki noin puolet kävijöistä onkin Ranskasta ja tuskin heidän osuutensa hirveästi tulee siitä muuttumaankaan.
Lähistöltä tulevien kohdalla ongelma Disneylandin vinkkelistä katsottuna on kuitenkin oikeastaan nelijakoinen:
- Suurin osa läheltä tulijoista tulee viikonloppuisin tai juhlapyhinä, joka aiheuttaa pitkiä jonoja ja ruuhkia niinä aikoina ja arkena saattaa taas olla hyvinkin hiljaista. Tasaisemman väkimäärän hallitseminen miehityksen, ravintoloiden ym. kantilta olisi paljon helpompaa.
- Sää vaikuttaa läheltä tulevien päätökseen lähteä ja sään luotettava ennustaminen on vaikeaa. Edellisen mukaisesti tasaisempi kävijämäärä olisi helpompi, kuin jättiruuhka aurinkoisena viikonloppuna tai tyhjä puisto sateella.
- Läheltä tulevat eivät todennäköisesti majoitu Disneyn (tai edes lähistön) hotelleihin. Pariisin Disneylandilla on omassa hallinnassaan n.6000 hotellihuonetta. Vaikka niiden täyttöaste onkin keskimääräisesti edelleen hotellialan huippua (täyttöaste 2013 79,3%) se on pudonnut kahden vuoden takaisesta noin 8%yksikköä.
- Läheltä tulevat käyttävät vähemmän rahaa ostoksiin ja ravintoloihin yksittäisillä vierailuillaan / päivä verrattuna kauempaa tuleviin. (Toki he saattavat käydä useammin)
Uusi linjaus on selkeästi suunnattu hiukan kauempaa tuleville ja pitempään viipyville - toisaalta myös kampanjan luonne houkuttaa viipymään pidempään.
Toki kauempaa tulevillekin loma-ajankohdat ohjaavat saapumisaikaa, mutta tasoittavat tietysti päiväkohtaista väkimäärää.
Keli ei juuri vaikuta päätökseen valita lähtöajankohtaa, jos puhutaan ajasta puolen vuoden tai vuoden päästä.
Pitempään viipyvillä majoitus Disneylandiin tai lähistölle on melkein ainoa järkevä mahdollisuus. Tällöin myös rahaa käytetään alueella enemmän.
Disneylandille tällä kampanjalla on varmasti hyötyä, mutta miksi minun nyt sitten kannattaisi tehdä varaus?
Aiemmissa postauksissa olen aina kehunut talvikautta (lukuunottamatta joulu-uusi vuosi -jaksoa) edullisena ja väkimäärän suhteen hiljaisena kautena. Tämä pitää toki edelleen paikkansa, mutta nyt tällä kampanjalla tietyt hotellipaketit saa ensi kesäksi "talvihintaan" - toki talvikautena kampanjahinta ennakkotilaajille on vielä edellisvuosiakin edullisempi.
Kyseessä on siis kampanja, jossa reilusti ennen saapumista varanneet palkitaan ilmaisilla öillä ja päivillä. Lukuunottamatta joulukautta marraskuun 13. 2014 ja lokakuun 2. 2015 välissä saapuneet kolme yötä viipyvät saavat yhden yön ilmaiseksi ja neljä yötä yöpyvät kaksi yötä ilmaiseksi.
Eli siis 3 yötä Disney-hotellissa ja 4 päivää puistoissa -33% tai 4 yötä Disney-hotellissa ja viisi päivää puistoissa -50%!
Eikä siinä vielä kaikki!!! Alle 7 vuotiaista lapsista ei mene mitään maksua edes "maksullisina" päivinä. Lisäksi nyt varatessa hinnat ovat tämän vuoden hintoja - hintanousua tuppaa kumminkin joka vuosi tulemaan.
Disneylandin paketit maksavat aina paljon rahaa. Siksi ajattelin, että helpointa olisi vertailla, mitä vastaava paketti (ilman Disney-hotellien etuja kts. postaus) majoitus muussa kuin Disneyn omassa hotellissa sekä erikseen ostetut liput maksaisivat.
Laskin esimerkit kolmelle eri perheelle, joissa on eri ikäisiä lapsia.
Lipun hintoina käytin Disneylandin lipputarjousta, jossa neljän päivän lipun saa kolmen päivän tai viiden päivän lipun neljän päivän hinnalla (vain netistä etukäteen).
Kampanjahinnan ja lipun hinnan välisen erotuksen jaoin öiden lukumäärällä. Tällöin sain summan, jonka hotelli saisi maksimissaan maksaa, jotta kokonaisuus olisi saman hintainen tai halvempi.
Kuten taulukosta näkyy tarjous on hyvä vai löytyykö jostain hotelleja, jotka maksavat sinulle majoittuessassi. ;-)
Kesällekään hinnat eivät ole hurjia, kuten kesäkuun alun esimerkkilaskelma osoittaa.
Muista varatessasi, että paitsi vuodenaika myös viikonpäivä määrää hintaa. Koko majoituksen hinta määräytyy saapumispäivän hinnan mukaan eli sunnuntai - torstai saapuminen on halvempaa kuin perjantai - lauantai.
Kampanjan viimeinen tilauspäivä on lokakuun 15. 2014. Sinne asti ei kuitenkaan kannata odotella, sillä kampanjan pienellä präntätyissä mainitaan, että ennen sitäkin saatavuutta voidaan rajoittaa vain yhteen hotelliin tai jopa sulkea joitakin ajanjaksoja pois kampanjasta. 20.joulukuuta ja 2. tammikuuta välille kampanja on jo suoraan huonompi.
Käytännössä rajoitukset tarkoittanevat sitä, että kustakin hotellista on varattuna tietty määrä huoneita kampanjaan kullekin päivälle. Kun ne huoneet on myyty, hinta palaa normaaliksi. Cheyennen ja Santa Fen huoneet myydään varmasti ensimmäisenä loppuun, koska ne ovat kaikkein edullisimmat.
Tarkat kampanjaehdot löytyvät tästä.
Joo, jos haluatte tietää, niin Mikko Hiiren perhe teki jo varauksen kampanjahintaan! Mukaan tähän reissuun lähtevät lasten serkut Roosa ja Minttu (vanhempineen).
Ensimmäistä kertaa Pariisin Disneyland on avannut varausmahdollisuuden yli puolen vuoden päähän. Toukokuusta lähtien hotellipaketteja on voinut varata jopa lokakuulle 2015 asti - kaiken lisäksi vielä kampanjahintaan.
Tähän astinen linjaus lyhyemmästä tarjottavasta jaksosta on ilmeisesti perustunut ajatukseen, että Pariisin Disneyland olisi ns. lähikohde, johon tehtävät matkat olisivat paljolti Ex Tempore -ajatuksella. Toki noin puolet kävijöistä onkin Ranskasta ja tuskin heidän osuutensa hirveästi tulee siitä muuttumaankaan.
Lähistöltä tulevien kohdalla ongelma Disneylandin vinkkelistä katsottuna on kuitenkin oikeastaan nelijakoinen:
- Suurin osa läheltä tulijoista tulee viikonloppuisin tai juhlapyhinä, joka aiheuttaa pitkiä jonoja ja ruuhkia niinä aikoina ja arkena saattaa taas olla hyvinkin hiljaista. Tasaisemman väkimäärän hallitseminen miehityksen, ravintoloiden ym. kantilta olisi paljon helpompaa.
- Sää vaikuttaa läheltä tulevien päätökseen lähteä ja sään luotettava ennustaminen on vaikeaa. Edellisen mukaisesti tasaisempi kävijämäärä olisi helpompi, kuin jättiruuhka aurinkoisena viikonloppuna tai tyhjä puisto sateella.
- Läheltä tulevat eivät todennäköisesti majoitu Disneyn (tai edes lähistön) hotelleihin. Pariisin Disneylandilla on omassa hallinnassaan n.6000 hotellihuonetta. Vaikka niiden täyttöaste onkin keskimääräisesti edelleen hotellialan huippua (täyttöaste 2013 79,3%) se on pudonnut kahden vuoden takaisesta noin 8%yksikköä.
- Läheltä tulevat käyttävät vähemmän rahaa ostoksiin ja ravintoloihin yksittäisillä vierailuillaan / päivä verrattuna kauempaa tuleviin. (Toki he saattavat käydä useammin)
Uusi linjaus on selkeästi suunnattu hiukan kauempaa tuleville ja pitempään viipyville - toisaalta myös kampanjan luonne houkuttaa viipymään pidempään.
Toki kauempaa tulevillekin loma-ajankohdat ohjaavat saapumisaikaa, mutta tasoittavat tietysti päiväkohtaista väkimäärää.
Keli ei juuri vaikuta päätökseen valita lähtöajankohtaa, jos puhutaan ajasta puolen vuoden tai vuoden päästä.
Pitempään viipyvillä majoitus Disneylandiin tai lähistölle on melkein ainoa järkevä mahdollisuus. Tällöin myös rahaa käytetään alueella enemmän.
Disneylandille tällä kampanjalla on varmasti hyötyä, mutta miksi minun nyt sitten kannattaisi tehdä varaus?
Aiemmissa postauksissa olen aina kehunut talvikautta (lukuunottamatta joulu-uusi vuosi -jaksoa) edullisena ja väkimäärän suhteen hiljaisena kautena. Tämä pitää toki edelleen paikkansa, mutta nyt tällä kampanjalla tietyt hotellipaketit saa ensi kesäksi "talvihintaan" - toki talvikautena kampanjahinta ennakkotilaajille on vielä edellisvuosiakin edullisempi.
Kyseessä on siis kampanja, jossa reilusti ennen saapumista varanneet palkitaan ilmaisilla öillä ja päivillä. Lukuunottamatta joulukautta marraskuun 13. 2014 ja lokakuun 2. 2015 välissä saapuneet kolme yötä viipyvät saavat yhden yön ilmaiseksi ja neljä yötä yöpyvät kaksi yötä ilmaiseksi.
Eli siis 3 yötä Disney-hotellissa ja 4 päivää puistoissa -33% tai 4 yötä Disney-hotellissa ja viisi päivää puistoissa -50%!
Eikä siinä vielä kaikki!!! Alle 7 vuotiaista lapsista ei mene mitään maksua edes "maksullisina" päivinä. Lisäksi nyt varatessa hinnat ovat tämän vuoden hintoja - hintanousua tuppaa kumminkin joka vuosi tulemaan.
Disneylandin paketit maksavat aina paljon rahaa. Siksi ajattelin, että helpointa olisi vertailla, mitä vastaava paketti (ilman Disney-hotellien etuja kts. postaus) majoitus muussa kuin Disneyn omassa hotellissa sekä erikseen ostetut liput maksaisivat.
Laskin esimerkit kolmelle eri perheelle, joissa on eri ikäisiä lapsia.
Lipun hintoina käytin Disneylandin lipputarjousta, jossa neljän päivän lipun saa kolmen päivän tai viiden päivän lipun neljän päivän hinnalla (vain netistä etukäteen).
Kampanjahinnan ja lipun hinnan välisen erotuksen jaoin öiden lukumäärällä. Tällöin sain summan, jonka hotelli saisi maksimissaan maksaa, jotta kokonaisuus olisi saman hintainen tai halvempi.
Kuten taulukosta näkyy tarjous on hyvä vai löytyykö jostain hotelleja, jotka maksavat sinulle majoittuessassi. ;-)
Kesällekään hinnat eivät ole hurjia, kuten kesäkuun alun esimerkkilaskelma osoittaa.
Muista varatessasi, että paitsi vuodenaika myös viikonpäivä määrää hintaa. Koko majoituksen hinta määräytyy saapumispäivän hinnan mukaan eli sunnuntai - torstai saapuminen on halvempaa kuin perjantai - lauantai.
Kampanjan viimeinen tilauspäivä on lokakuun 15. 2014. Sinne asti ei kuitenkaan kannata odotella, sillä kampanjan pienellä präntätyissä mainitaan, että ennen sitäkin saatavuutta voidaan rajoittaa vain yhteen hotelliin tai jopa sulkea joitakin ajanjaksoja pois kampanjasta. 20.joulukuuta ja 2. tammikuuta välille kampanja on jo suoraan huonompi.
Käytännössä rajoitukset tarkoittanevat sitä, että kustakin hotellista on varattuna tietty määrä huoneita kampanjaan kullekin päivälle. Kun ne huoneet on myyty, hinta palaa normaaliksi. Cheyennen ja Santa Fen huoneet myydään varmasti ensimmäisenä loppuun, koska ne ovat kaikkein edullisimmat.
Tarkat kampanjaehdot löytyvät tästä.
Joo, jos haluatte tietää, niin Mikko Hiiren perhe teki jo varauksen kampanjahintaan! Mukaan tähän reissuun lähtevät lasten serkut Roosa ja Minttu (vanhempineen).
Ei kommentteja :
Jätä kommenttisi klikkaamalla tästä!