keskiviikko 27. toukokuuta 2015
Matka Pariisin Disneylandiin 2010 - Päivä 3
Kirjoittanut: Mikko Hiiri Kirjoita Ensimmäinen Kommentti!
Matkapäivä kolme valkeni harmaana, kuten usein Pariisissa talviaikaan. Otimme suunnaksi Walt Disney Studios -puiston.

Ensin pientä posea Lumieren Veljesten aukion Fantasia-patsaalla. Sitten sisälle Studio 1 -rakennukseen, joka oli ulkoa peitettynä käynnissä olevan maalauksen takia.

Pieni pyörähdys lavastekadulla sekä kaupassa ja retkue oli innokas päivän ajeluihin.

Pariisissa Partners-patsas sijaitsee tultaessa Studio 1:stä puistoon.

Ensimmäinen kohde oli Tärskyn Vuoristorata. Joni ei ollut aiemmin ollut vuoristoradoissa ja arasteli niitä yli kaiken.

Vakuuttelimme, että ei se paha ole (tosin emme olleet itsekkään käyneet siinä aiemmin). No, se oli PAHA!

Cars Race Rallye siinä vieressä oli seuraava etappi. Istuimme takapenkillä ja meillä oli kaksi yltiöhullua kuskia. Varjele!

Roosa ja minä lähdimme Hissiin. Se on Roosan käyttämä nimi Hollywood Tower of Terrorista. Huikean aulan ja synkän pannuhuoneen jälkeen pääsimme tavarahissiin ja sitten mentiin ylösalas ja korkealle.

Joni sitä vastoin kävi tapaamassa Hessua ja Plutoa.

Siinä kohtaa oli vuorossa pikainen pikaruokalounas En Coulisse- ravintolassa ja pissapaussi. Kiirettä piti, sillä tavoitteena oli Moteurs Actionin seuraava näytös.

Valtava katsomo takasi, että meille viime hetkilläkin saapuneille löytyi paikat. Perusasetelma tässä esityksessä on hyvis vastaan pahikset. Hyviksellä on punainen auto ja pahiksilla mustat.

Yksi hurjista tempuista oli tämä loikka autolla peruuttamalla.¨

Taitavia temppuilijoita olivat pahiksetkin. Aivan uskomatonta kahdella pyörällä taiteilua näiltä hemmoilta.

Hyvis touhuaa ja pahiksia putoilee ihan kirjaimellisestikin. Elokuvista tuttua touhua - pahikset eivät sarjatulella osu hyvikseen, mutta hyvis pudottaa kaverin katolta yhdellä pistoolinlaukauksella.

Jossain vaiheessa autot jäävät sivuun ja kaikki siirtyvät kahdelle pyörälle. Eivätkä temput aikanaan helpotu, vaikka pyörät vähenevät.

Pahis palaa! Ei siis takaisin, vaan liekeissä. Hurjia temppuja live-yleisön edessä.

Viimeisenä temppuna hyvis hyppää rakennuksen ikkunasta stadionille ja vielä toisen loikan perään liekkimeren läpi suoraan katsomon alle.

Varsinkin talviaikaan Art of Animation esityksen Postshow on mukava (ja lämmin) paikka tauolle. Lapsille riittää paljon puuhaa erilaisissa tehtäväpisteissä. Tässä piirrellään pientä animaatioita Zoetrooppiin.

2010 Disney Stars'n'Cars -paraati oli vielä voimissaan. kostean tihkusateisesta kelistä huolimatta paraatin esiintyjät pistivät parastaan.

Jo ennen paraatia jonotimme hetken Studio Tram Tourille, mutta teknisestä ongelmasta johtuen se suljettiin.

Nyt kaikki oli kunnossa ja pääsimme matkaan. Ajelun kohokohta on Katastrofikanjoni. Siellä vieraat kokevat maanjäristyksen, tankkiauton räjähdysmäisen palon ja valtavan tulvan nostamatta peppuaan vaunun penkistä. Onnekkaimmat jopa kastuvat hiukan (tai vähän enemmänkin).

Lohikäärme oli passissa Lontoon raunioissa Reign of Fire -leffan mukaisesti.

Ajelun varrella oli myös paljon kaikkea enemmän tai vähemmän tunnettua rekvisiittaa - autoista avaruusaluksiin.

Hämärän laskeutuessa vierailimme Stitchin luona ja suuntasimme sitten katsomaan Playhouse Disney Live on Stage -esitystä.

Esityksen jälkeen studiot-puiston sulkiessa porttejaan siirryimme Disneyland-puistoon.

Kuljimme Adventurelandin porteista soihtujen loimutessa.

Suuntana oli Blue Lagoon -ravintola. Kun ulkona on pimeää, ei ravintolan ikuinen Karibian yö tunnu niin vaikuttavalta kuin keskellä aurinkoista päivää.

Meren herkut (kuvassa grillattua miekkakalaa) maistuvat silti upeassa ympäristössä. Hetken istuttuaan kokee tosiaan siirtyneensä tropiikin yöhön.

Liekitetyt jälkiruoat ovat pimeästä johtuen todella näyttäviä Blue Lagoonissa.

Maha täynnä vaelsimme hotellille ja melkolailla suoraan yöpuulle. Tämä oli se hetki, kun Joni keksi, että on sikasiistiä laittaa eriparin sukat jalkaansa. Loppumatkan poika pitikin sukkia juuri niin.